Síntesi de programació de Tecnologia 4t ESO




SÍNTESI  PROGRAMACIÓ  TECNOLOGIA  4t ESO      CURS 2020/21

S’ha elaborat en base al currículum  http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/eso/curriculum/

LLIBRE DE TEXT
Llibre digital de la web tecno 12-18.    
Activitats i test digitals de la web  tecno12-18           
Activitats d’ampliació  Moodle.

CONTINGUTS

1r trimestre                           
                        Instal·lacions en habitatges.
                        Electrònica analògica
2n trimestre
                       Elctrònica digital
                       Pneumàtica i hidràulica
                       
3r trimestre    
                        Control i robòtica 
                        Impressores i disseny 3D amb ScketchUp

SISTEMA DE TREBALL

La matèria és una optativa de 4t que pot escollir l’alumnat. Es desenvolupa en tres sessions setmanals a l’aula de tecnologia amb la totalitat dels alumnes que la cursen.

Es realitzen sessions teòriques amb el suport del llibre digital i amb recursos de la pàgina web contractada per l’INS   http://www.tecno12-18.com .  A les sessions pràctiques es reforcen, amplien i consoliden els continguts treballats i poder assolir les competències bàsiques a través d’activitats, vídeos, presentacions i  pràctiques.
A l’acabar cada unitat, es fa una prova escrita de la unitat.
Totes les activitats proposades a l’alumnat seran corregides a l’aula en un procés d’avaluació oral. Cada sessió s’avaluaran les activitats treballades exigides la sessió anterior.
Es diferenciaran activitats d’objectius mínims d’activitats d’ampliació. La realització de les activitats d’ampliació serà voluntària però ajudarà a pujar la nota. No totes les activitats d’ampliació seran corregides a l’aula.
Les actituds es valoraran mitjançant el seguiment dels hàbits de comportament i de treball de l'alumnat. Aquest seguiment permet valorar: puntualitat tant a classe com a l'entrega de treballs, portar el material, la neteja i l'ordre en el treball, la capacitat de treball en equip, el respecte de les normes de la classe, el respecte de les normes de seguretat i higiene, el seguiment del guió de treball i la improvisació, la velocitat en l’execució d'operacions, l'assistència, ...


AVALUACIÓ

Les competències bàsiques integren els tres components següents:
-        Els coneixements són els continguts bàsics del saber .
-        Les habilitats expressen el saber fer .
-        Les actituds personals i socials representen el saber estar i els valors de les persones.

L'avaluació serà contínua i amb observació sistemàtica del procés d'aprenentatge de l'alumnat. Es valoraran:

- Les proves escrites de cada unitat.
- Els qüestionaris i els tests de les unitats corresponents de la pàgina web, Tecno12-18.
- Els exercicis i les activitats del Moodle.
- Les pràctiques principalment d'electrònica i robòtica (Arduino).



RECUPERACIÓ DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR

L'alumnat supera la matèria del curs anterior si supera el curs actual.
En el cas d'alumnat que no cursa tecnologia de 4t haurà de realitzar un treball. 

 PROJECTE CUB DE SOMA Com a projecte final de trimestre, els alumnes de Tecnologia de 1er ESO, han construït el cub de soma. Aquest es un tr...